Kampanja Poverenje nije za igranje

“Ja sam za tebe uvek tu.”
“Nemoj reći nikome, ti si moj poseban cvet.”
“Dođi da ti dam bombonu.”

Ako su vas ove poruke, praćene slatkim, bezazlenim vizualima, navele da zastanete i pomislite na nevinost detinjstva, a otišli ste korak dalje, sigurno ste naišli na otrežnjujuću poruku: Poverenje nije za igranje“.

Kampanja koju su povodom Svetskog dana prevencije zlostavljanja dece (19. novembar), relaizovale inicijative Dobra stvar (agencija Metod Brands) i Hrabri i bezbedni (fondacija Dva 37), ima jasnu misiju – da edukuje dobronamerne odrasle kako bi oni, naoružani znanjem, preneli deci poruku o granicama i sigurnosti tela, čime preventivno deluju protiv seksualnog zlostavljanja. U svetu u kojem zlostavljači manipulišu poverenjem, ključ je da se razume koliko je važno prepoznati signale pre nego što bude kasno.

Prve poruke kampanje ciljaju odrasle, osvetljavajući iskustva deteta koje prolazi kroz fazu zavođenja od strane predatora. Grooming nije samo proces uspostavljanja poverenja između deteta i zlostavljača – on obuhvata i manipulaciju odraslima u detetovom okruženju, kako bi se otklonila svaka sumnja ili prepreka. Zbog toga je od ključne važnosti da roditelji, staratelji, učitelji i svi koji su u kontaktu sa decom nauče da prepoznaju suptilne znakove upozorenja i reaguju na vreme.

Poverenje nije za igranje podseća nas da je edukacija prvi korak u prevenciji. Razgovor s decom o granicama, prilagođen njihovom uzrastu, osnažuje ih da prepoznaju i izbegnu potencijalne opasnosti. Odrasli su ti koji treba da preuzmu odgovornost: prepoznaju, zaštite, i adekvatno reaguju. Informisani i obrazovani odrasli su najbolja zaštita za dete, a u tome će im pomoći serija edukativnih tekstova čija je autorka Anesa Vilić, geštalt psihoterapeutkinja pod supervizijom koja je posebno posvećena prevenciji seksualnog zlostavljanja dece i pomaganju žrtvama.

Edukacija je prevencija, a prevencija spašava detinjstvo.